Obniżenie kosztów
Zastosowanie sztucznej inteligencji w procesach pozwala ograniczyć koszta związane z nadmiarowym zatrudnieniem, ilością roboczo-godzin i delegacją usług zewnętrznych
Każdy biznes
Wszyscy przedsiębiorcy operują danymi, informacjami i materiałami — na potrzeby marketingu, dokumentacji, administracji, komunikacji, czy CRM
Rozszerzenie horyzontów
Możliwości sztucznej inteligencji otwierają wielu osobom i firmom drogi, które do tej pory nie były w ich zasięgu ze względu na wysoki próg wejścia - wykorzystaj AI do zmiany i rozwoju
Wzrost produktywności
Wdrożenie AI w różnych sektorach i działaniach potrafi przyśpieszyć procesy nawet od kilkudziesięciu do kilkuset procent
Czy warto wdrożyć sztuczną inteligencję w biznesie?
Sztuczna inteligencja pozwala przyśpieszać i optymalizować procesy i zadania, co bezpośrednio przekłada się na wyższą efektywność i niższe koszty operacyjne — dzięki możliwości lepszego zaplanowania zatrudnienia i rezygnacji z kosztownych usług zewnętrznych. Adopcja AI zdefiniuje największe różnice w konkurencyjności biznesu. Nie przegap tej rewolucji!
W dobie społeczeństwa informacyjnego, w którym żyjemy i zarabiamy, każdy biznes przeprowadza operacje w zakresie obsługi informacji w wielu obszarach, choćby — marketingu, komunikacji, dokumentacji, rekrutacji, czy w zarządzaniu klientami. Każdy ten proces można usprawnić — obniżyć koszty, usprawnić działanie i przy okazji poszerzyć horyzonty o nowe produkty i usługi.
Chcesz się dowiedzieć, jak wdrożyć sztuczną inteligencję do Twojego biznesu?
Jak przeprowadzam konsultacje?
Identyfikacja potrzeb
Wywiad i obserwacje pozwoli odkryć mocne i słabe strony biznesu.
Propozycja
Na podstawie wywiadu i celów klienta, przygotowane zostają propozycje usprawnień w wymiarze wdrożenia AI do przedsiębiorstwa lub projektu.
Projekt/plan
Po akceptacji propozycji powstaje kompletny plan wdrożenia wybranych rozwiązań wraz z dokumentacją ułatwiającą
Decyzja & realizacja
Po przekazaniu kompletnego planu wraz z dokumentacją następuje decyzja dotycząca realizacji i jej warunków.
Wdrożenia AI — FAQ
Rozpoznanie procesów, gdzie możliwe jest zastosowanie sztucznej inteligencji następuje na etapie konsultacji, ale w dzisiejszycm scyfryzowanym świecie zdominowanym przez doktrynę społeczeństwa informacyjnego, każda firma operuje dużymi zasobami informacji - choćby w zakresie marketingu, dokumentacji, zatrudnienia, czy administracji. Od tej płaszczyzny warto zacząć poszukiwanie optymalizacji. Ponadto wiele biznesów, opartych o zarządzanie informacjami może z użyciem sztucznej inteligenjci usprawnić wiele procesów operacyjnych związanych bezpośrednio z produktem, lub stanowić podstawę dla nowych produktów, czy usług.
Uniwersalne
- oszczędność czasu
- skalowanie procesów
- lepsze zarządzanie zatrudnieniem i wielkością projektu/firmy
- tworzenie nowych produktów
- docieranie do nowych klientów
- skalowanie procesów
Specjalistyczne
- produkcja treści tekstowych i multimedialnych
- automatyzacja korespondencji i obsługi klienta
- automatyzacja procesów operacyjnych
- chatboty i asystenci
- produkowanie oprogramownia i aplikacji
- analiza danych i wyciąganie nowych wniosków
i wiele więcej.
Wszystko zależy od skali przedsięwzięcia i celu - czy jest to usprawnienie pracy człowieka, czy jednak pełne zautomatyzowanie procesu? Wiele przydatnych rozwiązań korzysta w pełni z architketury chmurowej - wówaczas inwestycją jest płatny dostęp do usług. Istnieje wiele innych dróg wdrożenia AI w biznesie, w sposób elastyczny z wykorzystaniem ogólnodostępnych modeli językowych (LLM) open source, które pracują lokalnie (szczególnie ważne przy pracy na danych wrażliwych). W takim przypadku wiąże się to z pewnymi inwestycjami na sprzęt komputerowy, energię elektryczną i szybki dostęp do internetu.
Wpływ zastosowania sztucznej inteligencji zależny jest od branży, więc i wpływ na konkurencyjność jest różny. Śmiało można jednak powiedzieć, że w społeczeństwie informacyjnym, gdzie każda jednostka i firma operuje danymi oraz wiedzą, każdy może odnaleźć skuteczne zastosowanie sztucznej intelignejci w swoich przedsięwzięciach - poszerzając horyzonty, podejmując ambitniejsze projekty, rozwijając się i swój biznes.
Tu nie ma magicznej sztuczki - mądrze wykorzystana sztuczna inteligencja potrafi zwiększyć efektywność wielu procesów i niektóre działy nawet o kilkaset procent. To tworzy nowe możliwości - można skalować swój biznes, podbijać nowe rynki, podwyższać jego jakość bez potrzeby dużych nakładów finansowych, czy kadrowych. Oszczędności rzędu setek-tysięcy roboczogodzin miesięcznie są na wyciągnięcie każdego.
Rewolucja ze sztandarem "sztuczna inteligencja" bez wątpienia opanowała internet, jak i nowe trendy biznesowe, jednak wraz z nią nastało kilka ryzyk. Przede wszystkim, nie wszystko złoto co się świeci - hasło "AI" stało się wytrychem zbyt namiętnie stosowanym marketingowo. Należy odpowiedno zaplanować cały proces - uwzględnić wykorzystywane narzędzia, politykę wykorzystania NASZYCH danych, oraz oszacować koszta i możliwości skalowania bez wchodzenia w wysokie koszta operacyjne.
Można znaleźć wiele darmowych rozwiązań - najczęściej w postaci chatbota i faktycznie ich użyteczność jest w stanie ułatwić pracę i wiele procesów, jednak najczęściej rozwiązania te posiadają istotne ograniczenia, które w praktyce uniemożliwiają skuteczne wykorzystywanie ich w większych przedsięwzięciach. Te ograniczenia to priorytet użytkownia, limity zapytań, ograniczenia do interfejsu twórcy (API najczęściej jest płatne). Odpowiadając - w pewnym małych działalnościach, gdzie można zrobić identyfikacje graficzną, czy teksty marketingowe lub częściową automatyzację korespondecji takie "darmowe AI" może znaleźć zastosowanie. Jeśli jednak szukamy bardziej skomplikowanych narzędzi, spersonalizowanych - wyjścia są dwa: inwestycja w płatne usługi, bądź inwestycja w dostosowany do własnych potrzeb model językowy.
Pierwsza konsultacja jest darmowa i ma właściwie określić potencjał współpracy i możliwości wdrożenia skutecznych zmian. W jej trakcie przeprowadzam wywiad dotyczący charakteru działalności i celu, a takżę odpowiadam na pytania dotyczące technologii i oferty. Po 30-minutowej rozmowie przesyłam notatkę z rozmowy dotyczącą potencjalnych obszarów i możliwości współpracy na adres mailowy.