Zarządzanie informacją (IM & PKM)

Usprawniaj i rozszerzaj procesy zarządzania informacją — twórz lepsze produkty, zdobywaj szersze grono odbiorców, utrzymaj porządek w firmie i poszerzaj swoje zasoby.

Zarządzanie informacją w sposób skuteczny stanowi podstawę konkurencyjności w dzisiejszym świecie
Usprawniaj i rozszerzaj procesy zarządzania informacją

Zarządzanie informacją to termin bardzo szeroki, zwłaszcza w kontekście usług w jego zakresie. Moje dotychczasowe doświadczenia, przebyte problemy i zrealizowane projekty (te udane i nieudane) wykreowały zestaw kompetencji i znajomości narzędzi pozwalających kompleksowo spoglądać na zarządzanie informacją w pewnych obszarach biznesów, których sukces uzależniony jest od sprawnej obsługi informacji różnej maści.

W zakresie, który oferuję swoim klientom, nie tylko w ramach zarządzania informacją, ale także w ramach tworzenia treści, czy wdrażania sztucznej inteligencji i innych rozwiązań open source można zbudować całe projekty i przeprowadzić wiele przedsięwzięć wykorzystując przyjazne i efektywne narzędzia. Rozwiązaniem, które często oferuję klientom — zwłaszcza małym jednostkom, JDG, są rozwiązania PKM, dzięki którym z czasem powstają wspaniałe bazy wiedzy usprawniające pracę, ale także stanowiące podstawę do stworzenia wielu nowych produktów na rynku. 


  • IM (ang. Information Managment) - Zarządzanie Informacją
  • PKM (ang. Personal Knowledge Managment) - Proces zbierania informacji i wiedzy na indywidualne potrzeby

1. Projektowanie przestrzeni informacyjnych

Planuje kompletne środowiska informacyjne - z zakresu komunikacji, archiwów, dokumentacji koroporacyjnych, dystrybucji i mediów.

2. Usprawnianie istniejących struktur

Naprawiam, strukturyzuję i usprawniam istniejące archiwa, repozytoria i bazy. Krótko mówiąc — robię porządek.

3. Szkolenia z zakresu metod zarządzania informacją

Przeprowadzam szkolenia i tworzę materiały szkolenia z zakresu obsługi oprogramownia i metod wykorzystywanych do zarządzania informacją z naciskiem na rozwiązania open source.

4. Budowanie aplikacji, portali, archiwów etc.

Projektuję i buduję gotowe aplikacje publiczne, strony internetowe, sklepy, serwisy, archiwa, bazy wiedzy i dokumentacje publiczne.

Chcesz poprawić proces zarządzania informacją w projekcie lub firmie? 

Jak przeprowadzam projekt?

Potrzeba

Z klientem przeprowadzamy analizę problemu (potrzeby) i wyszukujemy rozwiązania i metody, które pozwolą usprawnić proces i nadać mu pożądany kształt.

Propozycja

Na podstawie analizy powstaje szkic struktury informacyjnej wraz z propozycją wykorzystania konkretnie zaproponowanej architektury technologicznej.

Projekt/budowa

Po zaakceptowaniu propozycji szkicu następuje właściwe zaprojektowanie struktury w środowisku testowym, pozwalającym reagować w czasie rzeczywistym.

Przekazanie

Po zakończeniu projektowania i budowania struktury informacyjnej zostaje ona przekazana klientowi i po ew. poprawkach następuje decyzja o dalszych losach przedsięwzięcia.

Dowiedz się więcej o zarządzaniu informacją i społeczeństwie informacyjnym!